Den där boken


2008-12-30 @ 15:38:54
Hejsan Hejsan
Ibland hittar man en bok som verkligen berör eller fastnar.
Jag har ganska många böcker som ahr gjort det tex:

Piratika

Syskonen Baudelaire

Under guds himmel

Väktarens strid/lärling/hemlighet/förbannelse

Harry Potter

Monster flickan

Fem förfäder

ja ni fattar just nu håller jag på att läsa en sån bok.

Den heter Shõgun och den som har läst min blogg från början har hört talas om den.
Den handlar om eller nej föresten jag skriver av det som står på baksidan:
John Blackthorne är en engelsk lots som år 1600 strandar på Japans kust och därmed blir en av de första europeérna som  sätter sin fot i det isoledade öriket.
Han möter en värld som i sin blandning av obegriplig grymhet och yttest förfining är både frånstötande och fascinerande.
Tornaga är en mäktig feodalherre över en av rikets provinser.
Han vill ena det splittrade landet under sitt enväldiga styre, göra sig till Shõgun-militärdiktator.
För att nå detta mål är han beredd till allt, och Blackhorne blir en viktig bricka i spelet om makten.
Mariko är en högättad japanska som står Tornaga nära.
Hennes heta och självuppoffrande kärlek till den barbariska inkräktaren kommer att få ödesdigra konsekvenser.
Blackthorne, Tornaga och Mariko är de tre oförglömliga huvud personerna i denna mäktiga och färgstarka roman
från en fascinerande tid i ett fascinerande land.

Shõgun är så ofattbart bra att jag inte kommer att stå ut när den är slut.
Det är en bok som det alltid händer saker i hela tiden, när man tror att allt är lugnt händer det något som ändrar det och det kan vara ganska små saker oxo men ja den ger en många överaskningar och den är väldigt oförutsigbar.

När man läser sånna här böcker som jag berättar om tar man en risk, risken om det inte kommer en fortsättning eller när seien tar slut.
Detta har hänt mig många gånger och varja gång särskilt med Boken Piratika blir jag blir jag helt deprimerad. Jag kan gå runt i flera dar och ojja mig för att det tar slut här.
Men efter nån vecka så har jag hittat en ny bok som kanske inte är lika bra men som har mitt intresse, fast den där boken som edgade sig fast kommer att finnas kvar.

Hälsningar: ELD

Kommentarer
Emilia

Hej Sillen!

Undrar bara om Shõgun är för dig som One Tree Hill är för mig; Ditt Ljus I Mörkret? Om det inte är det, har du över huvudtaget hittat det?

Älskar dig <3


URL: http://emiliasconfessions.blogg.se/
DATUM: 2008-12-30 TID: 15:38:54

KOMMENTERA:

Design:
- Denna tjej har gjort min design.

Reklam:
- Reklam undanbedes, och jag hoppas att ni respekterar detta.

Övrigt:
- Blir jätteglad för kommentarer.
- Var snäll och kommentera inte anonymt, då kan jag inte svara dig direkt. Som URL-adress fungerar din bilddagboksadress.
- Tänk på att ingen är anonym - jag kan se din IP-adress.
- Elaka kommentarer kan du hålla för dig själv!

Skriv ditt namn
Vill du bli ihågkommen?

Och gärna din e-postadress (bara jag ser den)


Har du en blogg? (bilddagbok går också bra!)


Vad vill du säga?


Trackback